CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

الخميس، 7 أغسطس 2008

تااااااااااااج



وصلني تاج من حسن حنفي و من اختنا في الله و انا بشكرهم عليه اوييييييي و انا اسفه جدا جدا الني اتأخرت في الاجابه عليه

س1 : أذكر خمس أحلام على الاقل ..تخص ماضيك

اكون طبيبه نفسيه لأني مساعده الناس اوي و حتي لو مقدرتش اديهم راي علي الاقل بحاول اسمعهم و ده بيريح كتير
اكون صحافيه
اكون مدرسه ابتدائي اللي بتدي كل المواد ,بس هي دي الحاجات اللي انا فاكراها


س2 : أذكر خمس أحلام على الاقل ..تخص مستقبلك

اعمل مكتب ديكور ناجح
ابني ملجأ
اطلع من الكليه بتقدير عام كويس
ارتبط بانسان كويس و يكون عندي ولاد ناجحين وسعداء , بس كده


س 3 : اذكر شخصين علي الاقل غير متواجدين في حياتك حاليا و كنت تريد و جودهم الآن في حياتك او حياه اولادك مستقبلا

جدتي والده والدتي رحمها اللله و جد والدتي رحمه الله


س4: اهديتك 3 وردات مين هم الاشخاص الي هتديهم الورد اللي معاك

الأولي لأسرتي ماما و بابا و اخواتي و الثانيه لأهلي و اصدقائي و الثالثه لكل انسان علمني اي شيء في حياتي سواء بنصيحته ليل او بضرر سببهولي


س5:لو اعطيتك و رقه بها 3 سطور و قلت لك اكتب اللي انت عايزه حتكتب ايه

السطر الاول حقول يا رب تمر الايام اللي احنا فيها دي بسرعه كلها مشاكل و ملل و تقريبا كل اللي اعرفهم في حاجه مزعلاهم و كمان نفسي حال البلد بتحسن

السطر التاني ليه الناس مبقتش بتخاف علي بعض و لا بتحس ببعض و كل واحد بيجرح اللي حواليه علشان مصلحته نفسي سلوك الناس يكون سلوك بني ادمين مع بعض و بلاش القهر اللي بفي موجود في كل حته في الدنيا

السطر التالت حقول : ضاقت فلما لستحكمت حلقاتها فرجت و كنت اظنها لا تفرج

س6 : ما هو هدفك في الحياه

نفسي اكون انسانه ناجحه و اكون مفيده للناس


س7: بكره احسن من النهارده هل تصدق هذه المقوله و لماذا !

الحمد لله انا عندي ثقه كبيره في ربنا و في ان ربنا مش حيسيبنا و ان ربنا معانا و حيوفقنا , و بعدين لو مكنتش المقوله دي حقيقه كان النكد هو العادي الناس مش حتتضايق لان هي دي حياتهم


س 8 : اجمل مقوله في حياتك

كتير اوي بس انا بحب مقوله " السعاده كالفراشه اذا طاردتها هربت منك و اذا تجاهلتها رفرفت فوق كتفيك "


س9 : من المغني اللي بتحبه اوي

مفيش حد بحبه اوي لكن انا بحب اغاني عمرو دياب و شرين و اليسا


س10 : ايه الاغنيه اللي بتحبها

مفيش حاجه معينه بس بحب الاغاني اللي فيها احساس


س11:غزه تمثل ايه في حياتك

تمثل وجع في قلبي و احساس بالعجز لان الناس اللي هناك اهلنا و جراننا و مش عارفين نعمل لهم حاجه ربنا يعينهم


س 12 :اعطي لانتمائك لوطنك درجه

100% انا بحب مصر اوي و نفسي تكون احسن بلد في الدنيا

س13 : عمرك غشيت في امتحان و انت صغير

ايوه و بلاش احراج


س 14 : لو اتعرض عليك رشوه و انت في زنقه مالسه حتعمل ايه

ده اسهل سؤال في التاج كله علشان انا الحمد لله مش مزنوقه لكن السؤال ده حيكون صعب اوي لو كانت الظروف دي موجوده , ان شاء الله لا ربنا يعصمنا من انفسنا

س15 : لو انجبت بنتين و ولدين اي اسما ء حتختارها لهم

الولاد ياسين و حمزه و البنات جيداء و جنه


س16 : قول 3 صفات تصف بيها شخصيتك

طموحه , مبنساش لا الاساءه ولا الاحسان , بحاول اتعلم من اخطائي


س17 : صفه عايزها في شريك حياتك

صعب اوي اقول صفه و احده بس انا اتمني انه يكون مثلي في الطباع و السلوك و التفكير


س18 : ايه المجال خارج تخصصك و شايف نفسك فيه

التسويق و الدعايه و الاعلانات


س19 : بتحب السفر

اوي السفر ده اكتر حاجه انا بستمتع بيها في حياتي


س20 : دلوقتي ايه المكان اللي نفسك تكون فيه

نفسي اكون في الحرم المكي و الحرم المدني


س21 : تمرر التاج ده لمين

لكل اللي حينوروا مدونتي بتعليقاتهم

20 التعليقات:

غير معرف يقول...

اول تعليق

حسن حنفى يقول...

اجابات متميزه

شكرا لحل التااااااااااااااج


يارب تحققي كل اللي نفسك فيه

elsha3er يقول...

يسعدنى زيارة المدونة بس انا مش فاهم حكاية التاج
احمد الشاعر

Hosam Yahia حسام يحيى يقول...

:)

ماشاء الله اجابات مميزه

دمتم

آلاء يقول...

اهلا بيك يا حسن و انا مبسشوطه انك اول تعليق

انا اللي عايزه اشكرك علي بعت التاج ليا


و فعلا اجاباتك انت كانت متميزه جدا و يا رب كلنا نحقق اللي نفسنا فيه

آلاء يقول...

اهلا بيك يا شاعر

انا يشرفني زيارتك لمدونتي


التاج او الواجب ده مجموعه من الاسئله بتمر علي المدونين يجاوبوها علشان الناس تعرف بعض اكتر و هو مش تاج واحد في كتير , و التاج ده مبعوت لك علشان تجاوبه في مدونتك

آلاء يقول...

حسام اهلا بيك

ربنا يخليك

حسن حنفى يقول...

اعتزلت التدوين

شكرا انكم قبلتوني في عالمكم الفتره

دي

ويشهد الله كم احببتكم فيه

حادي الأرواح يقول...

سلام عليكم
ما شاء الله اجابات حضرتك ممتازة وتكشف عن شخصية متميزة ولكن متنوعة الأبعاد يعني في اجابات مختلفة عن بعضها حتى اني شعرت ان اللي مجاوب على الجواب أكثر من شخص
على العموم هو تاج جميل
وجزاكي الله خيراً

elsha3er يقول...

لا انا بحب ابقى شخصية غامضة حامل همومى لوحدى واحلامى وطموحاتى محبش حد يتعرف عليهم

آلاء يقول...

اهلا بيك حادي الارواح

شكرا جزيلا علي مجاملتك


و علي فكره التاج ده مبعوت لحضرتك ويا ريت تحله

آلاء يقول...

اهلا يا شاعر

التاج ده مش اجباري من حققك ترفضه


براحتك

إسلام يقول...

معذرة على التأخر في التعليق..
اجابات متميزة وخصوصا السطور الثلاثة..
وستكون الاجابات اكثر تألقاً إذا نسيت الأغاني بمجملها واتجهت نحو الفن الملتزم .. صدقا ستجدين فيه ما يعوضك
وتذكري من ترك شيئا لله عوضه الله خيرا منه.. .

أعتذر مرة اخرى على تأخري وجزاك الله خيرا

oRiGiNaL HeArT يقول...

اجاباتك جميلة اوى بجد اجاباتك بتعبر عن حد جميل اوى
ربنا يسعدك ويحققلك كل اللى بتتمنيه
وبالنسبة لحلمك فى الماضى انك تكونى طبيبة نفسية
فانا مستعده احققهولك واكون اول عيانة عندك
هههههه

حادي الأرواح يقول...

أنا حليت التاج

أختكم فى الله يقول...

لوللة حبيبتى


معلش اتاخرت اوى انتى عارفة بقى


اجابات كلها جميلة

انتى اصلا جميلة

ربنا يخليكى ليا

(:

آلاء يقول...

اخي الكريم اسلام

انا اسفه جدا علي التاخير في الرد معلش كان عندي ظروف


انا مش مهتمه اوي كده بالاغاني بس انا ان شاء الله ناويه ابطلها خالص


شكرا لاهتمامك و مرورك

آلاء يقول...

حبيبتي اوريجينال هارت

انا اسفه جدا جدا علي التأخير في الرد

و شكرا جدا ربنا يخليكي علي مجاملتك الرقيقه

و بعدين انا تحت أمرك بس كله بتمنه لا تكوني فاكراه ببلاش و لا حاجه!

آلاء يقول...

اخي الكريم حادي الارواح

ان حدخل اشوفه علي طول

آلاء يقول...

سمسم انتي اختي و حبيبتي


انا اسفه اني اتأخرت في الرد انتي عارفه برضه


انتي اللي اجمل ربنا يخليكي ليا