CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

الجمعة، 20 يونيو 2008

كنت قاعده انا و أسماء صاحبتي ( اللى هى أختكم فى الله بتاعة مدونة أجمل أيامنا) في محطه بولكلي بناكل السندويتشات علشان احنا هفتانين وتعبانين يا عيني اصل كان اليوم طويل و شايلين حاجات كتير.

المهم كنت بقول ايه !!

اه وا حنا قاعدين لقيت نفسي بضحك بصتلي سمسم باستغراب - بصراحه هي مبصتش باستغراب ولا حاجه اصلها واخده علي اللسعان بس انا بقول كده علشان المنظر متقولوش بقي لحد- المهم قالتلي: " انتي عبيطه يا للوله ؟؟؟ "

(اصلنا صحاب من زمان و بنحب و بنحترم بعض اوي ) مردتش و قلتلها سمسم انا جيلي سمسم قالتلي ايه عايزه تدخلي التلاجه يعني هههههههه مش قلتلكم احنا صحاب قوي.

المهم قلتلها لايا بنتي انا قصدي اني مبقاش ليا معالم كل حاجه بتتكركب فوق دماغنا و احنا سايبنها تعمل فينا اللي هي عايزاه فينا لحد مبقاش لينا معالم زي الجيلي ملوش شكل حطيه في اي حاجه مش حيقول لا.. مستسلم و سايبنا نعمل فيه اللي احنا عايزينه براحتنا خالص.

المهم اننا اتكلمنا فى الموضوع ده وحاولنا نعرف المشكلة فين وحاولنا نقترح شوية حلول كدة على ادنا وبعدين ..

قالتلي خلاص متيجي تعملي مدونه اكتبي فيها اللي انتي عايزاه و قولي ياستي رايك في كل حاجه قلتلها بجد هو انتي تعرفي ازاي قالتلي طبعا المهم قومي خلينا نشرب عصير قصب اصل الجو حر اوي ومن هنا قررت اعمل مدونه وجاه اسم الجيلي .
ان شاء الله في المدونه دي ححاول اقول رأيي في اللي حوالينا و في الحاجات اللي بتلفت نظري لكن ده ميمنعش اننا نضحك ونهزر وده يخليني ادخل في حاجه خطيره اخد بالي منها وهي

طفره جينية



وانا بتفرج في الصور القديمه بتاعتي و بتاعت ماما وبابا و اخواتي لقيت حاجه غريبه خلتني اقوم ابص في المرايا بسم الله الرحمن الرحيم هو انا مالي بقي بيتهيألي حاجات و لا ايه و رحت اسال ماما مامتي حبيبتي اوصفيلي وشنا شكله ايه؟؟

قالتلي الاء روحي بقي انا مش فاضيالك خليني اخلص الاكل - بس طبعا الفوليوم كان اعلي –

المهم قلتلها لا بجد عايزه اعرف قالتلي اللهم طولك يا روح العينين و المناخير و البق و الودان ......

قلتلها امال الميه و حداشر (111) دي بتاعت ايه قالتلي اه انتي قصدك عليها دي يا بنتي طفره جينيه بعد ما الناس بقت بتموت في طوابير العيش وفي امتحانات الثانويه العامه و كيلو اللحمه بقي ب 50 جنيه قلتلها اه يعني اصلا اصلا احنا مش مولودين بيها قاليتلي الله يخرب بيتك نسيت الاكل علي النار و ماما طلعت تجري.

المهم احنا لازم نقاوم ونخلي الحكومه الذكيه بتاعتنا تنزل علي الميزانيه السريه بتاعتها بند لمقاومه الطفره الجينيه اللي بقت عند المصريين .

16 التعليقات:

أختكم فى الله يقول...

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

حبيت بس ادخل اعلق علشان ابقى اول تعليق فى المدونة

علشان تحصل البركة يعنى

الف الف الف الف مبروك يا قمر على المدونة الجميلة دى

ان شاء الله تبقى احلى مدونة

(:

غير معرف يقول...

ربنا يخليكي يا سمسمتي فعلا حصلت البركه و نورتيني و شكرا علي تشجيعك ليا و مساعدتك كمان و شكرا شكرا شكرا علي اللينك اللي في مدونتك الجميله و ربنا يخليكي ليا يا رب

إسلام يقول...

"جيلي" كنت أظنها نسبة إلى جيل مفرد أجيال ولكني اكتشفت أن المقصود بها الجيلاتين!!
المهم.. أسأل الله أن يجري على قلمك ما يحب ويرضى

ومرحبا بك في عالم التدوين!!

آلاء يقول...

اخي الكريم اسلام

جزاك الله خيراعلي الدعاء ,و شكرا جزيلا علي اهتمامك و دخولك مدونتي و ان شاء الله اكون ضيفه خفيفه عليكم,بالنسبه لاسم المدونه انا كنت خايفه من سوء التفاهم ده لان حرف الجيم (بالتضخيم مش موجود )و يا رب تكون الفكره وصلت و تكون عجبت حضرتك

غير معرف يقول...

سلام عليكم
أنا دلوقتي عرفت ليه أختنا في الله عاملة شو جامد لمدونة حضرتك مانتو اصحاب بقى
بس واضع ان المدونة فعلاً تستاهل أنا سعيد جداً اني من أوائل زوار المدونة وان شاء الله أكون زائر خفيف
على فكرة أنا كمان لسة عامل مدونة جديدة اسمها ريح قلبك واتمن ان حضرتك تزوريها عنوانها restyourhaert.blogspot.com
وجزاكم الله خيراً

غير معرف يقول...

صديقتي وحبيبة قلبي لولة

ألف ألف مبروووووووووك علي المدونة الجميلة دي

المدونة رائعة جدا واسلوبك جميل جدا وبسيط

أنا فرحانة جدا بيكي وبالمدونة الجميلة وفكرتها الرائعة

حبيبتك وتاج راسك نودي

كريم مصطفي سيد يقول...

السلام عليكم
اللللللللف مبببببروك
علي المدونه وياريت نشوف موضوعات جميله ربنا يتقبل

آلاء يقول...

السلام عليكم اخي الكريم (حادي الارواح)

احنا فعلا اصحاب اوي وانا بجد بشكرها جدا علي اللي هي عملته معايا و مساعدتها ليا,وانا اتشرف ان حضرتك تكون من زوار المدونه واتمني ان المدونه تعجب حضرتك ,و انا يشرفني دخول مدونت حضرتك

آلاء يقول...

حبيبتي و صديقتي الجميله جدا نودي

شكرا علي الكلام الجميل ده فعلا اخجلتم تواضعنا و يا رب اكون عند حسن ظنك وتعجبك المدونه
وبعدين بلاش عوجان كلنا عارفين اني انا اللي تاج راسك

آلاء يقول...

اخي كريم مصطفي

الله يبارك في حضرتك وحضرتك شرفت المدونه و يارب اقدر اكتب حاجه مفيده وتعجب حضرتك

mohammed salah يقول...

السلام عليكم
حلو قوي اسم المدونة
فكرني بقصيدة لأحمد مطر فكرتها قريبة من كده بس هو كان بيتكلم عن الماء مش الجيلي..
كان بيقول " وضعوني في إناء
وقالوا لي تأقلم
وأنا لست بماء...
وإذا ضاق إنائي بنموي
يتحطم"
النقط اللي أنا كاتبها بعد الماء دي معناها إن في كلام في النص..

على العموم ربنا يجعل المدونة دي في ميزان حساناتك، ونقرأ فيها كل جديد وجميل..


نيران دمعة

Hosam Yahia حسام يحيى يقول...

الف مبرووووووووووووووك

ماشاء الله بدايه موفقه

صاحبتك عاملالك حمله اعلانيه

اهى

ادعليلها بقا

وماشاء الله حضرتك بتجيدى الكتابه وفقكى الله

آلاء يقول...

اخي الكريم محمد صلاح

انا مبسوطه جدا جدا ان اسم المدونه عجب حضرتك,و ابيات الشعر جميله جدا و فعلا هي بتلخص اللي انا حاسه بيه ,
و يا رب يا رب تكون المدونه في ميزان حسناتي و تكون مدونه حضرتك في ميزان حسناتك و كل المدونين الافاضل يا رب

آلاء يقول...

السلام عليكم اخي حسام
اسماء صديقه جميله جدا و انسانه خدومه جدا جدا و انا بدعيلها دايما و هي كمان بتدعيلي دايما برضه
ويا رب متكونش مساندتها دي ليا علي الفاضي و اكون قد المسئوليه و اكتب حاجه مفيده يارب
و شكرا جزيلا علي مجاملتك الجيله

آلاء يقول...

السلام عليكم اخي حسام
اسماء صديقه جميله جدا و انسانه خدومه جدا جدا و انا بدعيلها دايما و هي كمان بتدعيلي دايما برضه
ويا رب متكونش مساندتها دي ليا علي الفاضي و اكون قد المسئوليه و اكتب حاجه مفيده يارب
و شكرا جزيلا علي مجاملتك الجميله

آلاء يقول...
أزال المؤلف هذا التعليق.